برندسازی رستوران عاملی مهم برای ماندگاری و افزایش فروش رستوران
برندسازی رستوران مسئله ای بسیار مهم در موفقیت رستوران شماست. از طرفی تبدیل یک رستوران به برند نیازمند رعایت پارامتر های زیادی از جمله مراحل
• راه اندازی رستوران
• نوع رستوران مثل راه اندازی رستوران ایرانی یا راه اندازی رستوران ایتالیایی
• تبلیغات رستوران
• طراحی دکوراسیون رستوران
و عوامل زیاد دیگری است.
برای اطلاع از برخی از مهم ترین موارد برندسازی رستوران ، به اختصار به توصیف برخی از عوامل میپردازیم.
دلایل و عوامل تاثیر گذار در برندسازی رستوران
یکی از مهم ترین دلایل تمایل رستوران داران برای برندسازی رستوران خود ، بازگشت مشتریان و یا جذب مشتری با استفاده از برند (نام تجاری) خودشان است . وقتی نام یک رستوران به برند تبدیل می شود به این معناست که چیزی یا چیزهای در آن رستوران وجود دارد که وجه تمایزهای بارزی با دیگر رستوران ها دارد
و همین امر موجب اشتیاق مشتریان و نیز انتخاب رستوران شما با اطمینان خاطر میشود .
بسیار مهم است که عوامل تاثیر گذار در برندسازی رستوران شما از جمله:
• انتخاب نام تجاری مناسب (نشان دهنده ی اهداف و ارزشهای شما)
• طراحی داخلی و خارجی
• مکان رستوران
• متریال بازاریابی
• خدمات مشتریان
و عوامل زیاد دیگری در مراحل راه اندازی رستوران و اداره ی آن رعایت شود.
با رعایت موارد بالا و بهره مندی از روش های خلاقانه و متفاوت در زمینه های مختلف رستوران داری با در نظر گرفتن برنامه ریزی های طولانی و کوتاه مدت ، رستوران شما به برندی با ویژگی هایی نظیر
• تمایز از هم صنفان و رقبا
• به رسمیت شناخته شدن نام تجاری شما
• ایجاد شخصیت و هویتی خاص برای رستوران شما
و ... تبدیل میشود.
در این میان مواردی مثل طراحی دکوراسیون رستوران از اهمیت ویژه ای در روند برندسازی رستوران برخوردارند .
به همین دلیل در زیر به ذکر مسائل مهمی در رابطه با این موضوع میپردازیم .
طراحی دکوراسیون رستوران یکی از مهم ترین عوامل برندسازی
یکی از مهمترین عوامل در طراحی دکوراسیون رستوران این است که مشخص شود
• چه نوع غذایی قرار است در رستوران شما سرو شود
• چه خدماتی ارائه میکنید.
نوع غذا، اولین قدم برای طراحی دکوراسیون رستوران شماست. یکی دیگر از مهم ترین المان ها در طراحی داخلی فضای شما
• نوع رستوران
• سبک ساخت آن به شکل های ساده ، سنتی ، کلاسیک و سنتی مدرن است .
با توجه به نوع ساخت و فرم رستوران می توانید برای دکوراسیون سنتی خود به بهترین شیوه تصمیم بگیرید . همچنین نوع غذای طبخ شده در رستوران به شما کمک میکند که
• نام رستوران
• لوگوی رستوران
• رنگ آن
مشخص شود؛
برای مثال اگر رستوران شما غذای ایرانی، اروپایی، آسیایی، شرقی یا هر نوع غذای دیگری طبخ و سرو میکند ، این به چیدمان منطقی در دکوراسیون شما کمک میکند . داشتن این موارد موجب میشود که روند برندسازی رستوران شما و تبدیل به یک نام معتبر و خاص بین افراد تسریع شود و با توجه به نوع رستوران شما میتوانید نمای بیرونی ساختمان را نیز هماهنگ و سازگار با نمای درونی آن کنید. عناصری که میتواند رستوران شما را منحصر به فرد و خاص به نظر برساند
• نوع رنگآمیزی و هماهنگی آن با محیط درون
• نوع میز و صندلیها
• کفپوش
• دیوارکوبها (مدرن، سنتی، کلاسیک)
• نور و نورپردازی
است و نیز
• استفاده از پنجرههای رو به فضای سبز نیز غوغا میکند، چرا که سبزی روح سرکش را آرام میکند و استرس و هیجان را کاهش میدهد.
انتخاب نامی مناسب برای برندسازی رستوران
نام برند ملموس ترین و مهم ترین عنصر از مجموعه های تاثیر گذار بر روی برندسازی رستوران می باشد ، که در خصوص اماکن و مجتمع های تجاری مثل راه اندازی رستوران نقش مهمی در تثبیت برند در اذهان مردم دارد . نام یک برند کمتر از دیگر عناصر برند دستخوش تغییر شده و نقش بسیار مهمی را در معرفی برند و جذب مشتری برای حداقل یک بار امتحان ایفا می کند .
برای انتخاب نام مناسب برای رستوران خود میتوانید مواردی از جمله
• نوع رستوران خود (سنتی یا مدرن)
• فضای رستوران
• نوع غذاهای که در رستوران شما سرو میشود
• و ...
را در نظر بگیرید.
برای اطمینان از انتخاب نامی مناسب برای رستوران خود و تضمین برندسازی رستوران تان و در نتیجه افزایش فروش رستوران و ماندگاری نام تجاری و دوام رستوران شما در بازار پرترافیک رستوران داری ، میتوانید از مشاوره های تیم های متخصص در راه اندازی رستوران و در زمینه های وابسته به آن جهت برندسازی رستوران مثل
• راه اندازی رستوران ایتالیایی
• و ...
استفاده نمایید.